Waktu Solat

SUMBANGAN FAKIR MISKIN CAWANGAN BALAI BESAR PUSINGAN PERTAMA

Tuesday, July 31, 2012

SALAM RAMADHAN,

31 Julai 2012,Balai Besar, Dungun,PAS Cawangan Balai Besar dengan kerjasama Jawatankuasa Surau Ustaz Daud telah berjaya menyampaikan sumbangan beras dan duit raya.Program yang diadakan setiap kali kedatangan Ramadhan itu telah turut disertai oleh Tuan Haji Alias b Harun, Pengarah MTD Rantau Abang dan juga Tuan Guru Ustaz Daud beserta jawatankuasa PAS Cawangan dan jawatankuasa Surau terbabit.
Turut serta dalam menyampaikan sumbangan adalah ketua PAS Cawangan PAS Balai Besar, Tuan Haji Anuar Abu Bakar.

Perihatin tidak mengenal pangkat dan darjat.....

Para  penerima sumbangan adalah terdiri mereka yang kurang berkemampuan, yang dipilih daripada  cawangan Balai Besar dalam DUN Rantau Abang.
" Bersedekah dan berkebajikan merupakan satu ibadat yang dituntut bukan sahaja di bulan Ramadhan, malah pahalanya berganda apabila ditingkatkan amalannya pada bulan yang mulia ini" , kata Tuan Haji Alias B Harun mengulas mengenai program dan juga aktiviti tahunan PAS Cawangan Balai Besar ini.


Tuan Haji Alias B Harun,Pengarah MTD Rantau Abang menyapa salah seorang penerima bantuan


Sumbangan beras dan sejumlah wang yang disampaikan tersebut adalah sumbangan daripada orang ramai sekitar Balai Besar yang perihatin dengan penduduk sekitar yang berjaya dikumpul oleh Jawatankuasa Surau Ustaz Daud dan PAS Cawangan.


Tuan Guru Ustaz Daud menyampaikan wang sumbangan.

Antara rumah yang dilawati ialah anak kurang upaya...
Umur 23 tahun OKU bernama Sheikh Omar...

Orang tua tinggal berseorangan..

" Semoga apa yang diusahakan ini mendapat ganjaran di sisi Allah SWT."

" Insya Allah pada 6 & 7 hb Ogos akan datang, pusingan kedua sumbangan yang melibatkan penduduk sekitar Kg Paya, Balai Besar seramai hampir 20 keluarga lagi akan menyusul" kata pengarah kebajikan PAS Cawangan Balai Besar, Tuan Haji Nasir Hamid yang turut bersama menyertai rombongan.


0 comments:

JADUAL KULIAH

AKAN DATANG...

IKON

IKON

RISALAH

RISALAH

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP